2 marca 2018

Niecierpliwie wyczekiwane przeze mnie książki

1. Wydawnictwo Bellona zapowiada kolejne dzieło Barbary Wachowicz: Sercem Polak !!!

 
Portrait by Maria Wodzińska, 1835. Wikimedia Commons

 







 2. Państwowy Instytut Wydawniczy zapowiada tomiki poezji:


3. Wydawnictwo Iskry zapowiada wybór czterdziestu najlepszych opowiadań jednego z najwybitniejszych polskich pisarzy, mistrza krótkich form, Marka Nowakowskiego. Wśród nich są między innymi Książę Nocy, Benek Kwiaciarz, Wesele raz jeszcze!, Kwadratowy, Górą Edek, Piorunek. Ze wstępem znakomitego krytyka literackiego: Krzysztofa Masłonia.


4. Wydawnictwo LTW zapowiada autentyczny diariusz „panny kresowej”.



 5. Wydawnictwo Literackie zapowiada niezwykły pamiętnik polskiej podróżniczki -
hrabiny Ewy z Koziebrodzkich Dzieduszyckiej. Na kartach książki pojawiają się takie nazwiska jak: Tytus Chałubiński, Adam Asnyk, Sabała, Pawlikowscy, Sarah Bernhardt, Karol Estreicher czy Karol Brzozowski z egzotyczną żoną.

6. Wydawnictwo Czarne zapowiada na połowę marca reportaż historyczny o kulisach przedwojennej zbrodni, którą żył nie tylko Lwów.


9 komentarzy:

  1. Interesujące zapowiedzi....a ja coraz mniej czytam.
    Broniewski u mnie oczywiście jest.....lubię jego poezję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że jesteś zaczytana! :) Mimo że uważa się zimę za sprzyjającą czytaniu porę roku ze względu na długie wieczory, to jednak ja tak nie sądzę. Albo wirusy mnie dopadają, albo zbyt senna jestem i po paru stronach zasypiam. Dlatego ostatnio też mniej czytam... Wiosną i latem wrócimy do czytania! Poza tym cieszę się, że odwiedziłaś bloga i zostawiłaś ślad, bo już smutno mi było, że tak pusto zrobiło się w blogosferze czytelniczej... Wszyscy na FB się przenieśli.

      Jeśli chodzi o Broniewskiego, to gdy czytałam świetną biografię Urbanka, chciałam sięgnąć po tomik jego poezji. Oczywiście mogłam pobiec do biblioteki... Jednak w domu też chciałabym mieć na własność. Dlatego cieszę się, że wznawiają jego poezję. Może odżyje zainteresowanie nim i jego twórczością. Oprócz książki Urbanka mam też zbiór korespondencji poety z Ireną Helman, miłosną rzecz jasna. Jeszcze nie czytałam.

      Usuń
    2. Zaczytana byłam, jak zaczynałam blogować...teraz sytuacja się mi ogromnie skomplikowała i czytam mniej, ale się nie daję.
      I mnie smuci to, że poprzenoszono się na FB, gdzie ja się też minimalnie udzielam. Jakoś te lajki tak nie cieszą jak komentarze..

      Wstyd mi się przyznać, że ta biografia czeka u mnie na czytanie.....

      Usuń
    3. Również zdecydowanie wolę "rozmowy" na blogach, choć niestety brak czasu sprawia, że rzadko komentuję na blogach czytelniczych...

      Usuń
  2. Dorożyńską już dawno wydali. W 2008 roku ;)))
    Tak dawno, że już kupić nie można!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj dawno niewidziany u mnie miły gościu! :) Nie wiedziałam, że Dorożyńska była już wydawana. Jak zwykle jesteś świetnie zorientowana:) Jestem bardzo ciekawa tego "diarusza panny kresowej", aż postanowiłam wsiąść udział w konkursie LTW, w którym do wygrania jest właśnie ta książka. Już raz udało mi się, więc może i tym razem łut szczęścia uśmiechnie się do mnie.

      A kiedy ukaże się Twoja książka???

      Usuń
  3. Ksiązkę Barbary Wachowicz o Najwybitniejszym Polaku i książkę z opowiadaniami Marka Nowakowskiego z pewnością kupię i przeczytam...

    Dziękuję Ci że o tym powiadamiasz...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy takie same gusta! Jak miło! Na te dwie książki z największym utęsknieniem czekam :)

      Usuń
  4. Kojarzę jeszcze twego bloga z czasów, gdy tworzyłem Imperium Lektur. Teraz wskrzesiłem bloga jako Imperium Lektur 2, serdecznie Cię na niego zapraszam. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, dziękuję za pozostawienie komentarza. Niestety nie zawsze jestem w stanie szybko odpowiedzieć. Proszę zatem o cierpliwość.