22 października 2012

Nowa książka Marka Nowakowskiego!


Zazdroszczę warszawiakom spotkania...:) 

Informacja wydawcy:

Wyrosło już całe pokolenie Polaków, którzy urodzili się po 1989 roku. Słownik Marka Nowakowskiego może pomóc im poznać i zrozumieć odmienne warunki, w jakich żyli ich rodzice. Natomiast starszym, którzy mają własne doświadczenie peerelu, książka ta przypomni o tym, z czym stykali się na co dzień.

Mój słownik PRL-u  to nie jest zbiór ułożonych alfabetycznie haseł-definicji. Każde przywoływane na tych kartach hasło to małe opowiadanie; obrazek z życia. Część z nich przypomina grozę tamtego ustroju, część – zwłaszcza z dzisiejszej perspektywy – budzi już tylko śmiech. Ale wszystkie zadają kłam powtarzanemu czasem sloganowi „za komuny było lepiej”.

Krótkie opowiadania Agitatorzy, Budka z piwem, Gazik, Pociągi przyjaźni, zilustrowane rysunkami satyrycznymi Andrzeja Krauzego, ukazują obraz PRL-u. Z pewnością niepełny, ale dojmująco prawdziwy.

3 komentarze:

  1. obrazek z jeżem mnie rozłożył...muszę koniecznie znaleźc tę pozycję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi jakoś Nowakowski dotąd niezbyt leży. Ciągle trafiam na jakieś opowiadania, które z kolei nie trafiają do mnie. Ale ten temat wygląda na samograj.

      Usuń
    2. "Z gustami literackimi jest po trosze jak z miłością: zdumiewa nas, co też to inni wybierają":)

      Usuń

Drogi Czytelniku, dziękuję za pozostawienie komentarza. Niestety nie zawsze jestem w stanie szybko odpowiedzieć. Proszę zatem o cierpliwość.