28 marca 2012

Tomas Tranströmer w maju przyjeżdza do Polski!

W tym tygodniu gruchnęła wspaniała wieść!

 Wydawnictwo a5 doniosło bowiem, że Tomas Tranströmer, Laureat Literackiej Nagrody Nobla, przyjął zaproszenie wspomnianej oficyny oraz Ambasady Szwecji i w maju przyjedzie do Polski!

 Jak informują założyciele Wydawnictwa a5, obejmująca Warszawę i Kraków wizyta jest związana z premierą tomu "Wiersze i proza 1954-2004"", który ukazał się w Szwecji z okazji 80. urodzin poety i jest obecnie najobszerniejszym zbiorem utworów Tomasa Tranströmera. Polski przekład przygotowali Magdalena Wasilewska-Chmura i Leonard Neuger. Premiera przygotowanej przez Wydawnictwo a5 publikacji odbędzie się podczas III Warszawskich Targów Książki (10-13 maja 2012).

Tomas Tranströmer weźmie udział w wieczorach poświęconych Jego poezji:

11 maja 2012 w Teatrze Na Woli w Warszawie
oraz 14 maja 2012 w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.

Przygotowywany przez a5 tom będzie dostępny w sprzedaży 11 maja. Zainteresowanych odsyłam do witryny wydawcy. A poniżej jeden z wierszy szwedzkiego poety.



Kwiecień i cisza

Wiosna leży odłogiem.
Ten rów aksamitnie mroczny
pełznie tuż koło mnie
bez odblasków.

Jedyne co lśni

to żółte kwiaty.

Jestem niesiony w moim cieniu

jak skrzypce
w czarnym pudle.

Jedyne co chcę powiedzieć

błyska poza polem widzenia
jak srebro
w lombardzie.


1996
przeł. Leonard Neuger

4 komentarze:

  1. No to biegnę jutro do biblioteki po tomik jego wierszy, bo już za długo czekałam. Mam nadzieję, że na jakąś relację będzie można liczyć z tego niezwykłego spotkania :)Czekam do maja ^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Naturalnie, będzie relacja, specjalnie dla Ciebie.:) Takiego wieczoru poetyckiego nie można przegapić.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) To moja niecierpliwość będzie rosła z dnia na dzień.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. I to jest bardzo dobra wiadomość! Nie planuję (bo zazwyczaj niewiele wychodzi z moich planów), ale bardzo chciałabym przyjść do Mangghi na ten wieczór poetycki.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Drogi Czytelniku, dziękuję za pozostawienie komentarza. Niestety nie zawsze jestem w stanie szybko odpowiedzieć. Proszę zatem o cierpliwość.