30 listopada 2012

Cytat na sobotnio-niedzielny "wywczas":)

Przeżyć resztę życia w całkowicie nowych miejscach. Porzucić książki. Spalić wszystko zaczęte. Jechać do krajów, których mowy nigdy nie potrafimy się nauczyć. Strzec się wszelkich wyjaśnień. Milczeć, milczeć i oddychać, wdychać niepojęte. Bycie samemu jest tak ważne, że trzeba w tym celu wyszukiwać sobie wciąż nowe miejsca, gdyż człowiek wszędzie zbyt szybko się zagnieżdża. Najgroźniejsza zaś jest zgromadzona potęga książek... [...] od książek nie ma ucieczki, ich klątwa jest całkowita i nieodwołalna. Uciekniesz do lasu, spalisz bibliotekę, utracisz wzrok, ale dopóki będziesz miał pamięć, przeczytane książki będą szły za tobą jak najwierniejsza kochanka i nieubłagany kat...

Zdzisław Skrok, Książki [w:] tegoż, Wymowność rzeczy, Iskry, Warszawa 2012, s. 142 [wyróżnienie moje].


                                                 Podoba mi się to hasło:)

7 komentarzy:

  1. Ostrzegam, kradnę cytat:) A tak na poważnie to nie znałem tego autora, nazwisko raz czy dwa obiło mi się o uszy i opadło na ziemię. Dzięki wielkie, bo mógłbym przegapić coś interesującego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) Cały tekst Skroka o książkach jest utkany z takich pięknych myśli. Cytat możesz sobie ukraść:), ale radzę ci szczerze postarać się przeczytać całą jego publikację, bo naprawdę pełne zniewalającego uroku i optymizmu są zebrane w niej eseje. Delektuję się fragmentami. O autorze wcześniej nic a nic nie słyszałam... Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Tytuł zanotowany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy2.12.12

    znamienne że kilka dni temu zamieściłam ten sam cytat ...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet dłuższy zamieściłaś. Widocznie mamy takie same gusta czytelnicze;)Przy okazji przejrzałam Twojego bloga. Będę zaglądać.

      Usuń
    2. Anonimowy18.10.13

      pozdrawiam z.skrok

      Usuń
    3. Miło mi powitać Autora na moim blogu! Dziękuję za wizytę i pozdrowienia. Przeczytałam Pana książkę z niesłabnącą satysfakcją, a podany wyżej cytat uwielbiam. Pozdrawiam, Beata

      Usuń

Drogi Czytelniku, dziękuję za pozostawienie komentarza. Niestety nie zawsze jestem w stanie szybko odpowiedzieć. Proszę zatem o cierpliwość.